TOP
Suche auf der Schloss Dagstuhl Webseite
Sie suchen nach Informationen auf den Webseiten der einzelnen Seminare? - Dann:
Nicht fündig geworden? - Einige unserer Dienste laufen auf separaten Webseiten mit jeweils eigener Suche. Bitte beachten Sie folgende Liste:
Schloss Dagstuhl - LZI - Logo
Schloss Dagstuhl Services
Seminare
Innerhalb dieser Seite:
Externe Seiten:
  • DOOR (zum Registrieren eines Dagstuhl Aufenthaltes)
  • DOSA (zum Beantragen künftiger Dagstuhl Seminare oder Dagstuhl Perspektiven Workshops)
Publishing
Innerhalb dieser Seite:
Externe Seiten:
dblp
Innerhalb dieser Seite:
Externe Seiten:
  • die Informatik-Bibliographiedatenbank dblp


Forschungstreffen 20353

Designing Experiments With the Age Simulator GERT and Wearables

( 24. Aug – 26. Aug, 2020 )

Permalink
Bitte benutzen Sie folgende Kurz-Url zum Verlinken dieser Seite: https://www.dagstuhl.de/20353

Organisator

Kontakt

Motivation

Rising numbers of multimorbid elderly persons challenge health care delivery in Germany and Europe. To address this challenge strengthening the independence of people in need of care provides a promising strategy. The project 'SiNuS-Pflege'("Simulation von Nudging-Methoden zur Stärkung der Selbstständigkeit Pflegebedürftiger') investigates how new support approaches can be tested without burdening or even endangering people with health impairments.

As a first step we examine the use of the age simulation suit GERT (GERonTologic test suit) with young and healthy participants to generate reliable and valid reference data of the investigated target group.

In this interdisciplinary workshop we combine knowledge and experience from the fields of psychology, business informatics and NeuroIS to design a study that examines the usability of GERT for our project and to conduct initial experiments, especially to generate a first set of data for analysis. We therefore record data with acceleration sensors and measure heart frequency while wearing GERT.

Furthermore, a first publication in this context is prepared.

This workshop is funded by the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF, No. 16SV8553).

Copyright Ingo Timm