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http://www.dagstuhl.de/17251

18. – 23. Juni 2017, Dagstuhl Seminar 17251

Game Theory Meets Computational Learning Theory

Organisatoren

Maria-Florina Balcan (Carnegie Mellon University – Pittsburgh, US)
Paul W. Goldberg (University of Oxford, GB)
Michael J. Kearns (University of Pennsylvania – Philadelphia, US)
Yishay Mansour (Tel Aviv University, IL)

Koordinatoren

Paul Dütting (London School of Economics, GB)


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Auskunft zu diesem Dagstuhl Seminar erteilen

Simone Schilke zu administrativen Fragen

Andreas Dolzmann zu wissenschaftlichen Fragen

Dagstuhl Reports

Wir bitten die Teilnehmer uns bei der notwendigen Dokumentation zu unterstützen und Abstracts zu ihrem Vortrag, Ergebnisse aus Arbeitsgruppen, etc. zur Veröffentlichung in unserer Serie Dagstuhl Reports einzureichen über unser
Dagstuhl Reports Submission System.

Dokumente

Teilnehmerliste
Gemeinsame Dokumente
Dagstuhl Seminar Wiki
Programm des Dagstuhl Seminars [pdf]

(Zum Einloggen bitte Seminarnummer und Zugangscode verwenden)

Motivation

There is already a rich history of interaction between machine learning and game theory and economics. At present, there is increasing activity at this intersection, due to the emergence of novel and interesting theory challenges, often coupled with compelling practical motivations. Of course, this activity is motivated by the increasing quantity of data arising from various economic and social interactions. A rigorous theoretical understanding of the interplay of game theory and learning theory is a key requirement for mastering this wealth of data.

This Dagstuhl Seminar will bring together leading researchers from computer science and economics, with expertise in (algorithmic) game theory and computational learning theory. The expected outcome of the seminar is a coordinated effort to

  1. explore and formulate key questions and open problems at the intersection of the two fields,
  2. identify concrete approaches and techniques from the two fields that bear the potential to advance the state of the art in the other field, and
  3. combine tools from both fields to provide the necessary theoretical tools to study learning in strategic environments.

Illustrative research challenges include (but are not restricted to) the following:

  1. sample complexity for revenue maximization in various settings including (Bayesian) mechanism design,
  2. preference elicitation from economic behavior,
  3. complexity of equilibria, such as query complexity,
  4. models and algorithms for coordinated learning, and
  5. dynamics of multiple agents, for example in social networks.

Besides short technical presentations, we envisage a small number of keynote talks, and discussion groups on more specific subtopics, leading to a panel discussion towards the end of the seminar.

License
  Creative Commons BY 3.0 DE
  Paul W. Goldberg

Classification

Keywords



Buchausstellung

Bücher der Teilnehmer 

Buchausstellung im Erdgeschoss der Bibliothek

(nur in der Veranstaltungswoche).

Dokumentation

In der Reihe Dagstuhl Reports werden alle Dagstuhl-Seminare und Dagstuhl-Perspektiven-Workshops dokumentiert. Die Organisatoren stellen zusammen mit dem Collector des Seminars einen Bericht zusammen, der die Beiträge der Autoren zusammenfasst und um eine Zusammenfassung ergänzt.

 

Download Übersichtsflyer (PDF).

Publikationen

Es besteht weiterhin die Möglichkeit, eine umfassende Kollektion begutachteter Arbeiten in der Reihe Dagstuhl Follow-Ups zu publizieren.

Dagstuhl's Impact

Bitte informieren Sie uns, wenn eine Veröffentlichung ausgehend von
Ihrem Seminar entsteht. Derartige Veröffentlichungen werden von uns in der Rubrik Dagstuhl's Impact separat aufgelistet  und im Erdgeschoss der Bibliothek präsentiert.


Seminar Homepage : Letzte Änderung 24.06.2017, 15:53 Uhr